Zo maak je gezonde keuzes als je het terras op gaat

Yes, de terrassen gaan open! ­čśâ Superleuk nieuws, maar nu kunnen wij ons natuurlijk ook voorstellen dat je je afvraagt hoe je NewFysic vol gaat houden als je al dat lekkers op de menukaart voorbij ziet komen.

Wij geven je tips hoe je gezonde keuzes maakt als je het terras op gaat.

Tip 1: Voorbereiding

Ga voor jezelf na of je graag iets op het terras wilt eten of niet. Wil je dit liever niet? Zorg er dan voor dat je, voordat je weggaat, goed (NewFysic -proof) gegeten hebt. Zo heb je geen trek en is het makkelijker om alle lekkere dingen te laten staan.

Tip 2: Kies voor gezonde drankjes

Iedereen kent wel de tip om Spa Rood of Blauw te nemen. Extra lekker met een schijfje citroen. Heb je toch zin in iets zoets? Kies dan voor light- of zero-frisdranken. Zo heb je wel de zoete smaak, maar niet de suikers. Koffie en verse muntthee of gemberthee (zonder suiker) zijn natuurlijk ook goede opties.

LEES OOK: Zo start je met hardlopen

 

Tip 3: Wissel drankjes af

Als je alcohol drinkt, kies dan voor wijn en geen bier. Bij voorkeur droge witte of rode wijn en probeer bij elk glas wijn twee glazen water te drinken. Neem daarna een gezonder drankje zonder alcohol (zoals hierboven genoemd). Door af te wisselen kan je meedoen, genieten en bewuste keuzes blijven maken. Bovendien voorkom je dat je meer alcohol drinkt dan je zou willen.

Extra tip: vraag altijd om een glas water / spa rood naast je glas wijn.

Tip 4: Kijk goed op de menukaart

Er zijn tegenwoordig steeds meer terrasjes die gezonde hapjes aanbieden, zoals een schaaltje olijven of rauwkost met dip. Kies daarvoor of wissel daarmee af. Een stuk gezonder en het vult ook beter.

Tip 5: Veel trek?

Doe niet voor de gezelligheid steeds mee maar eet alleen als je echt trek hebt. Merk je dat je toch meer trek hebt dan gedacht, waardoor je door kunt blijven eten? Kies dan liever voor een goed vullende, grotere maaltijd. Bijvoorbeeld een (maaltijd) salade of een verse kop groentesoep en eet hier 2 volkoren crackers bij. Vraag om een salade zonder dressing en breng hem zelf op smaak met olie, azijn, peper en zout.

Extra tip: Restaurants serveren grote porties, deel een hoofdgerecht met een tafelgenoot of bestel een voorgerecht als hoofdgerecht. Neem een heldere soep of carpaccio als voorgerecht en vraag de dressing/olie van de carpaccio apart.

 

LEES OOK: Tips om ‘s avonds niet te snoepen

 

Tip 6: Voldoende beweging

Weet je van tevoren dat je in de middag het terras op gaat? Zorg dan dat je die dag wat extraÔÇÖs aan beweging doet. Bijvoorbeeld een rondje wandelen of fietsen. Of wandel/fiets naar het terras. Alle beetjes helpen!

 

LEES OOK: 12x fitness oefeningen voor thuis

Tip 7: No Regret & AppetiteControl

Lukt het jou niet volgens je persoonlijk voedingsplan te eten? Neem 1 of 2 tabletten No Regret in voor de maaltijd, samen met een groot glas water. Dit beperkt de schade. Zorg ervoor dat deze altijd in je handtas zitten. Ook de AppetiteControl kan je dagelijks innemen en zorgt voor minder trek tussen de maaltijden door.

 

Start nu online met de afslankmethode van NewFysic, ideaal om vanuit huis aan een gezond gewicht te werken!

Ga direct aan de slag