21 augustus 2018

Tips & tricks om slank te blijven

Zelfs al is het je gelukt een heleboel af te vallen, kan het een uitdaging zijn de kilo’s buiten de deur te houden. Deze tips helpen je – naast het volgen van NewFysic – slank te blijven en fit te zijn.

Want een gezonde levensstijl blijft altijd belangrijk.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Maak de avond van tevoren al bakjes klaar voor de volgende dag. Vul deze met fruit, snoepgroente en/of salade en zet deze in de ijskast om mee te nemen.

Drink je slank

Drink voldoende water of Spa rood (het liefst ca. 2 liter). Het drinken van water zorgt ervoor dat je stofwisseling versnelt. Het lichaam heeft vocht nodig voor het aan- en afvoeren van afvalstoffen en bij onvoldoende vocht vertraagt de stofwisseling. Drinken is dus ontzettend belangrijk. Maak je water extra lekker door er wat verse munt, gember, citroen of komkommer in te doen of kies voor de NewFysic Detox thee. Deze stimuleert de stofwisseling en geeft een extra boost aan het afslanken.

Variatie is key

Probeer zoveel mogelijk te variëren met producten van de boodschappenlijst. Dit zorgt ervoor dat het lichaam steeds een nieuwe impuls krijgt en aan het werk moet. Varieer in het soort fruit, de crackers, belegkeuze en neem in plaats van vlees eens wat vaker vis.

 

LEES OOK: Tips om ’s avonds niet te gaan snoepen

 

Bewegen is heerlijk

Probeer extra te bewegen. Maak een (strand) wandeling, ga lekker naar het bos of pak in plaats van de auto de fiets om bij je vrienden of familie te komen. 5.000 stappen per dag is een mooi streven. Lees ook onze tips om ongemerkt meer te bewegen.

 

De zoete trek de baas

Kaneel toevoegen aan je eten kan het afslanken bevorderen. Kaneel bevat chroom en dit werkt als een stabilisator van je bloedsuikerspiegel. Het eten van kaneel kan er dus voor zorgen dat je geen last hebt van zoete trek of eetbuien door de dag heen. Strooi het dus geregeld over je ontbijt heen, maar het is ook heerlijk over wat vers fruit (bijvoorbeeld appel) of in de yoghurt. Heb je juist aan het eind van de dag moeite met de zoete trek de baas te blijven? Dan hebben wij de beste tips voor je om ‘s avonds niet te gaan snoepen.

Slow food

Gebruik een kleiner bord. Hierdoor schep je (een) minder (grote portie) op en eet je dus ook minder. Het duurt even (ca. 20 minuten) voordat het seintje vanuit de maag wordt doorgegeven aan de hersenen dat je vol zit. Eet dus langzamer en je raakt eerder vol (na minder te hebben gegeten). Ook werken maagsappen beter als je langzaam eet en goed kauwt om de spijsvertering te bevorderen.

Doe het samen of vertel je omgeving dat je meedoet

Vertel je omgeving dat je meedoet met de NewFysic. Misschien hebben je vrienden of familie ook zin om mee te doen. Met elkaar gezonder eten is makkelijker dan alleen.

 

LEES OOK: Hoe kan ik mijn stofwisseling versnellen?

 

Pimp je restjes

Heb je groente over? Verwarm ze in een pan met een blik tomatenblokjes. Even pureren met de staafmixer en je hebt een heerlijke en gezonde pastasaus.

Eet gezonde tussendoortjes

Probeer je tussen de maaltijden door niet te laten verleiden door ongezonde keuze’s, maar ga voor deze gezonde tussendoortjes:

  • Cappuccino gemaakt met magere melk
  • Een portie fruit (zie hoeveelheden in het boodschappenboekje)
  • Snoepgroenten (tomaten/paprika/radijs/bleekselderij etc.) met yoghurtdip
  • 150 ml magere Griekse yoghurt/kwark met een ½ portie fruit (1 mandarijn of bijv. 50 gr blauwe bessen/aardbeien/bramen/frambozen)
  • 1 volkoren knäckebröd met hüttenkäse en wat plakjes tomaat/komkommer, zelfgemaakte groentespread of ander mager beleg van de boodschappenlijst