28 augustus 2018

Gezonde tussendoortjes

De trek kan je gedurende de dag meerdere malen om de oren slaan: zin in iets zoets na de lunch, iets zouts bij de borrel en dan weer iets lekkers na het avondeten. Hier mag je bij NewFysic gewoon aan toegeven, zolang je maar een gezonde keuze maakt. Dit zijn lekkere en verantwoorde tussendoortjes.

Tip 1: zorg dat je voorbereid bent, dan heb je altijd iets gezonds om te eten bij je. Als de trek in iets lekkers de kop opsteekt, zul je anders namelijk eerder geneigd zijn zomaar iets (ongezonds) uit de kast te trekken.

Fruit

Een portie vers fruit kan je zoete trek stillen. Je kunt natuurlijk gewoon een appel eten, heerlijk! Maar er is zoveel keus op fruitgebied. Maak bijvoorbeeld een fruitsalade van nectarine, bramen en kiwi. Of maak een bosvruchten smoothie door bevroren blauwe bessen en frambozen met wat melk in de blender te gooien.

Rauwkost

Maak je eigen snackgroente door kleine stukjes komkommer, cherrytomaatjes reepjes paprika en radijsjes te combineren. Bij de borrel kun je cocktailprikkers van cherrytomaatjes en een blaadje basilicum maken of wat cottage cheese op stukjes bleekselderij of komkommer leggen.

 

LEES OOK: Tips om ’s avonds niet te gaan snoepen

 

Crackers

Heb je al best wel trek, maar is het avondeten nog even niet in zicht? Eet dan een volkoren cracker met wat mager beleg, zoals cottage cheese, kipfilet of light jam.

Drankjes

Niet alleen de eerder genoemde smoothie doet het goed als tussendoortje (eventueel met wat yoghurt) maar je kunt ook een lekkere cappuccino of chai latte voor jezelf maken met magere melk.

 

LEES OOK: Hoe kan ik mijn stofwisseling versnellen?

 

Zuivel

Een kommetje yoghurt met wat fruit kan enorm helpen de dag door te komen. Maar ook yoghurt- of soyadrink kan de lekkere trek stillen. Zorg er wel altijd voor dat de producten ongezoet zijn en je de maximale hoeveelheid van 500 ml. per dag niet overschrijdt.

Blijf je trek houden? Slik dan de Appetite Control om je hongergevoel onder controle te krijgen.